Page 3 - Dnevna doza broj 4
P. 3

Dnevna




            tiv e, blago zasi}enje tr`i{ta, uspo-  osigurat }e sebi sna`nu kompeti-  Bosni i Hercegovini koji proizvodi  dje bi tre balo izdvojiti i ENTERO -


            ra vanje brzine rasta tr`i{ta te re du-  tivnu prednost u budu}nosti te i  lije kove vrhunskog kvaliteta pre -  F U RYL®, je dan od Bosnalijekovih

            ciran broj novih lijekova, odno sno  Bosnalijek intenzivira aktivnosti i u  ma svjetskim farmaceutskim stan-  najja~ih korpo ra tivnih bre ndova,

            lijekova koji se plasiraju na tr`i{te.  ovom smjeru.                  da r dima i svrstava se u me |unaro-  sa kojim smo pre poznatljivi ne
            Do kraja desetlje}a o~ekuje se dalj-  S druge strane, tradicionalni lijekovi  dno  konkurentne farmaceutske  samo u BiH, ve} i na svim tr`i{tima
            nje usporavanje rasta farm a c e u t s -  ulaze u razdoblje ubrzane generiza-  ko mpanije.  Ve}ina  proizvodnog  na kojima Bosnalijek posluje.
            kog tr`i{ta. O ovome govori i      cije te }e i u budu}nosti najve}i dio  as ortimana fokusirana je na lijeko -  Trajno smo orijentirani prema svo-
            globalni trend stagniranja ula ga-  tr` i{ta (do tri ~etvrtine) i dalje pripa-  ve masovne i hroni~ne terapijske  jim korisnicima te nastojimo da ko -

            nja poduzetni~kog kapitala u far-  dati tzv. “malim molekulama“. Zato  pri mjene, a bogati proizvodni pro-  ntinuirano optimiziramo i obo gati-
            maceutsku industriju.              mo `emo re}i da se farmakoterapij-  gram sastoji se od 235 proizvoda  mo na{ proizvodni asortiman no vim
            Kontinuirani pad cijena lijekova   s ke prakse i navike ljekara u primar-  ba ziranih na 122 generike. Oko 70  sa vremenim proizvodima prila go -
            izaziva pritisak na profitabilnost i                                                                     |e nim potrebama korisnika, a pr e -
            daljnji pad industrijskih profitnih                                                                      ma najnovijim svjetskim dos tig nu-
            mar`i. Tro{kovi za inovacije, rast                                                                       }ima u medicini. U vezi s tim smo u        intervju
            tro {kova za istra`ivanje i razvoj, us -       Internet nam je ponudio ostvarenje                        po sljednje  ~etiri  godine  ob o gatili
            l o `njavanje komercijalnih odnosa           snova kada je u pitanju personalizirani                     po rtfolio sa ~ak 90 novih pro izvoda
            doprinosit }e ovom trendu, dok }e      marketing bezreceptnih proizvoda, jer vi{e nego                   iz razli~itih terapijskih gr upa. Sa no -
            primjena inovacija, daljnje starenje                                                                     vim proizvodima nas tavi}emo gra-
            populacije i olak{an pristup paci-               ikada do sada u stanju smo pri}i                        diti jake  prepoznatlji ve brendove,
            jentima djelovati u poziti v nom                do precizno odre|ene ciljne grupe                        me  |u kojima bih ista kao TEN VAL® / -
            smjeru. Naravno, neki tre ndovi na-                                                                      TE NVAL DUO® i HYPRE S SIN® iz kar-
            s tavit }e bilje`iti rast. Uku p na ko li -           zainteresiranih korisnika                          di olo{kog asortimana, EPIRON® i
            ~i na konzumiranih lijekova na  sta-                                                                     CI TA LEA® iz asortimana lije kova sa
            vit }e rasti stopom od prosje ~no 3-                                                                     u~i nkom na centralni nervni sistem
            6 posto godi{nje. O~ekuje mo dalj-                                                                       te VERION®iz urolo{kog asortimana.
            nje poo{travanja legislative i regu-  noj zdravstvenoj za{titi, za razliku od  po sto portfolija odnosi se na lijeko -
            lative s krajnjom posljedicom us -  lje kara u tercijarnoj i donekle seku -  ve koji se izdaju na recept. Bosnali- DOZA: Da li ste zadovoljni
            poravanja odobravanja lijekova i   n darnoj, ne}e zna~ajnije mijenjati u  je kovi lijekovi veoma su prep ozna-  poslovanjem u kategoriji OTC
            ote`avanja pristupa tr`i{tima.     bliskoj budu}nosti.                tljivi na tr`i{tu, a prati ih reputacija  proizvoda? Da li nam mo`ete otkriti
            O~ekuje se da }e najbr`i rast zabilj -                                kvalitetnih, efikasnih i sigurnih lije -  novosti iz ove kategorije lijekova?
            `iti nove  “pametne“ terapije, ugla- DOZA: Bosnalijek je prepoznatljiv  kova. Dosta je jakih brendova u na -
            v nom imuno-onkolo{ke, uz {irenje  po jakim brendovima nekih svojih   {em portfoliju, ali bih prije svih
            po rtfolija specijalnih lijekova, uk -                                is t akao LOPRIL®/LOPRIL®H kao je -  [UKALO: Portfolio Bosnalijeka ob -
                                               lijekova. Kako ocjenjujete novi

            lju ~uju}i biolo{ke i biosimilarne, sa                                dan od vode}ih regionalnih bren-   u hvata gotovo 30 brendova iz grupe

                                               asortiman lijekova na recept?                                         lije kova koji se izdaju bez ljekarskog
            da ljnjim rastom njihove tr`i{ne pe-                                  do  va. LO PRIL®/LOPRIL®H  prisutan
            ne tracije i potenciranjem trenda                                     je na tr`i {tu ve} 21 godinu  i pred-  re cepta. Me|u njima se nala ze i na{i
            nji hovog kombiniranja. Kompanije  [UKALO:  Bosnalijek je najve}i     s ta vlja vo  de}i antihipertenziv. Ov -  naj va`niji korporativni bre ndovi po -
                                               industrijski proizvo|a~ lijekova u                                    put LYSOBACTA®, RHINO STOPA® i
            ko je ovladaju ovim molekulama


                                         Bosnalijekovih  67 godina uspje{nog rada



                   Bosnalijek je danas ne samo ponos Bosne i Hercegovine, ve} i jedan od njenih prepoznatljivih

                             brendova na tri kontinenta, koji trenutno plasira svoje proizvode na 19 tr`i{ta.


                     ajve}a bh. farmaceutska                                      o ro 70 posto ukupnog prihoda    novi}.
                     kompanija Bosnalijek ove                                     od prodaje.                      Korporativna politika Bosnalijeka
                N godine slavi 67 godina us -                                     “Uporedo s rastom prodaje, Bo-   po dr`ava stru~nost, inovativno -
                p je{nog rada. Od skromnog pro -                                  snalijek je zna~ajno pro{irio svoj  st, spremnost na u~enje i po s ve -
                izvo|a~a lijekova, koji je za po~eo                               proizvodni  asortiman. Tokom     }enost poslu. Otvaranje novih
                svoju djelatnost davne 1951. go-                                  pro tekle ~etiri godine uveli smo  radnih mjesta i razvoj stru~njaka
                dine, Bosnalijek je danas ne sa -                                 90 novih proizvoda, tako da po -  jedan je od strate{kih ciljeva Bo-
                mo ponos Bosne i Hercegovine,                                     d mla|eni i optimizirani asorti -  snalijeka.
                ve} i jedan od njenih prepozna-                                   man sada obuhvata 235 pro izvo-  “Trenutno zapo{ljavamo 845 ra -
                tljivih brendova na tri kontinen -                                  da. Od toga, vi{e od 90 posto su  d nika, od kojih 57 posto ima vi-
                ta, koji trenutno plasira svoje                                   lijekovi,”  rekao je direktor Bosna-  soku stru~nu spremu. @ene ~ine
                pro izvode na 19 tr`i{ta.                                         lijeka Nedim Uzunovi} te dodao   60 posto rukovode}ih kadrova u
                Posljednjih nekoliko godina Bos -                                 da u sljede}e ~e tiri godine Bo-  kompaniji.
                nalijek bilje`i sve bolje i us pje { -                            snalijek planira  na tr`i{te uvesti  U protekle ~etiri godine zaposlili
                nije prodajne rezultate, kako na                                  jo{ najmanje 60 novih proizvo -  smo blizu 200 novih radnika. U
                do ma}em, tako i na izvoznim                                      da.                              svemu tome nismo zapostavili
                tr` i{tima.                                                       “Porast svjetskog trenda samo-   na {u  dru{t ve nu  odgovornost.
                U 2017. godini, Bosnalijek je za-                                 lije~enja potakao nas je i na proi -  Bo snalijek je tokom protekle ~e -
                bilje`io 78 miliona eura ne to pri-  Vjerujemo u ostvarenje       z vo dnju  dodataka  prehrani.   tiri godine dodijelio zna~ajan br -
                hoda od prodaje, {to pre dstavlja  na{e vizije, nagla{ava direktor  Tre nutno na tr`i{tu imamo dese-  oj stipendija, sponzorstava i do -
                                                   Uzunovi}
                rast od 13 posto u od nosu na pr -                                tak dodataka prehrani farmace -    nacija“, rekao je direktor Uzuno -
                e  thodnu godinu. Tako|er, konti-                                 u tskog kvaliteta. U ovoj godini  vi} i na glasio:
                n u irano bilje`imo pozitivne tre -                               te `imo prema novim izazovima:   “Vjerujemo u sebe, vjerujemo u
                ndove u internacionalnom po-     55 miliona eura, {to predstavlja  mi lijardu proizvedenih farmace -  kvalitet na{ih proizvoda koji se
                slovanju, gdje je u 2017. godini  ra st  od  20  posto u  odnosu  na  u tskih jedinica i 50 miliona pako -  prodaju {irom svijeta, vjerujemo
                na izvoznim tr`i { ti ma ostvareno  pre thodnu godinu, odnosno sk -  va nja“, naglasio je direktor Uzu -  u ostvarenje na{e vizije“.  B



                                                                                                                                                              3
   1   2   3   4   5   6   7   8