Page 3 - Dnevna doza broj 4
P. 3
Dnevna
tiv e, blago zasi}enje tr`i{ta, uspo- osigurat }e sebi sna`nu kompeti- Bosni i Hercegovini koji proizvodi dje bi tre balo izdvojiti i ENTERO -
ra vanje brzine rasta tr`i{ta te re du- tivnu prednost u budu}nosti te i lije kove vrhunskog kvaliteta pre - F U RYL®, je dan od Bosnalijekovih
ciran broj novih lijekova, odno sno Bosnalijek intenzivira aktivnosti i u ma svjetskim farmaceutskim stan- najja~ih korpo ra tivnih bre ndova,
lijekova koji se plasiraju na tr`i{te. ovom smjeru. da r dima i svrstava se u me |unaro- sa kojim smo pre poznatljivi ne
Do kraja desetlje}a o~ekuje se dalj- S druge strane, tradicionalni lijekovi dno konkurentne farmaceutske samo u BiH, ve} i na svim tr`i{tima
nje usporavanje rasta farm a c e u t s - ulaze u razdoblje ubrzane generiza- ko mpanije. Ve}ina proizvodnog na kojima Bosnalijek posluje.
kog tr`i{ta. O ovome govori i cije te }e i u budu}nosti najve}i dio as ortimana fokusirana je na lijeko - Trajno smo orijentirani prema svo-
globalni trend stagniranja ula ga- tr` i{ta (do tri ~etvrtine) i dalje pripa- ve masovne i hroni~ne terapijske jim korisnicima te nastojimo da ko -
nja poduzetni~kog kapitala u far- dati tzv. “malim molekulama“. Zato pri mjene, a bogati proizvodni pro- ntinuirano optimiziramo i obo gati-
maceutsku industriju. mo `emo re}i da se farmakoterapij- gram sastoji se od 235 proizvoda mo na{ proizvodni asortiman no vim
Kontinuirani pad cijena lijekova s ke prakse i navike ljekara u primar- ba ziranih na 122 generike. Oko 70 sa vremenim proizvodima prila go -
izaziva pritisak na profitabilnost i |e nim potrebama korisnika, a pr e -
daljnji pad industrijskih profitnih ma najnovijim svjetskim dos tig nu-
mar`i. Tro{kovi za inovacije, rast }ima u medicini. U vezi s tim smo u intervju
tro {kova za istra`ivanje i razvoj, us - Internet nam je ponudio ostvarenje po sljednje ~etiri godine ob o gatili
l o `njavanje komercijalnih odnosa snova kada je u pitanju personalizirani po rtfolio sa ~ak 90 novih pro izvoda
doprinosit }e ovom trendu, dok }e marketing bezreceptnih proizvoda, jer vi{e nego iz razli~itih terapijskih gr upa. Sa no -
primjena inovacija, daljnje starenje vim proizvodima nas tavi}emo gra-
populacije i olak{an pristup paci- ikada do sada u stanju smo pri}i diti jake prepoznatlji ve brendove,
jentima djelovati u poziti v nom do precizno odre|ene ciljne grupe me |u kojima bih ista kao TEN VAL® / -
smjeru. Naravno, neki tre ndovi na- TE NVAL DUO® i HYPRE S SIN® iz kar-
s tavit }e bilje`iti rast. Uku p na ko li - zainteresiranih korisnika di olo{kog asortimana, EPIRON® i
~i na konzumiranih lijekova na sta- CI TA LEA® iz asortimana lije kova sa
vit }e rasti stopom od prosje ~no 3- u~i nkom na centralni nervni sistem
6 posto godi{nje. O~ekuje mo dalj- te VERION®iz urolo{kog asortimana.
nje poo{travanja legislative i regu- noj zdravstvenoj za{titi, za razliku od po sto portfolija odnosi se na lijeko -
lative s krajnjom posljedicom us - lje kara u tercijarnoj i donekle seku - ve koji se izdaju na recept. Bosnali- DOZA: Da li ste zadovoljni
poravanja odobravanja lijekova i n darnoj, ne}e zna~ajnije mijenjati u je kovi lijekovi veoma su prep ozna- poslovanjem u kategoriji OTC
ote`avanja pristupa tr`i{tima. bliskoj budu}nosti. tljivi na tr`i{tu, a prati ih reputacija proizvoda? Da li nam mo`ete otkriti
O~ekuje se da }e najbr`i rast zabilj - kvalitetnih, efikasnih i sigurnih lije - novosti iz ove kategorije lijekova?
`iti nove “pametne“ terapije, ugla- DOZA: Bosnalijek je prepoznatljiv kova. Dosta je jakih brendova u na -
v nom imuno-onkolo{ke, uz {irenje po jakim brendovima nekih svojih {em portfoliju, ali bih prije svih
po rtfolija specijalnih lijekova, uk - is t akao LOPRIL®/LOPRIL®H kao je - [UKALO: Portfolio Bosnalijeka ob -
lijekova. Kako ocjenjujete novi
lju ~uju}i biolo{ke i biosimilarne, sa dan od vode}ih regionalnih bren- u hvata gotovo 30 brendova iz grupe
asortiman lijekova na recept? lije kova koji se izdaju bez ljekarskog
da ljnjim rastom njihove tr`i{ne pe- do va. LO PRIL®/LOPRIL®H prisutan
ne tracije i potenciranjem trenda je na tr`i {tu ve} 21 godinu i pred- re cepta. Me|u njima se nala ze i na{i
nji hovog kombiniranja. Kompanije [UKALO: Bosnalijek je najve}i s ta vlja vo de}i antihipertenziv. Ov - naj va`niji korporativni bre ndovi po -
industrijski proizvo|a~ lijekova u put LYSOBACTA®, RHINO STOPA® i
ko je ovladaju ovim molekulama
Bosnalijekovih 67 godina uspje{nog rada
Bosnalijek je danas ne samo ponos Bosne i Hercegovine, ve} i jedan od njenih prepoznatljivih
brendova na tri kontinenta, koji trenutno plasira svoje proizvode na 19 tr`i{ta.
ajve}a bh. farmaceutska o ro 70 posto ukupnog prihoda novi}.
kompanija Bosnalijek ove od prodaje. Korporativna politika Bosnalijeka
N godine slavi 67 godina us - “Uporedo s rastom prodaje, Bo- po dr`ava stru~nost, inovativno -
p je{nog rada. Od skromnog pro - snalijek je zna~ajno pro{irio svoj st, spremnost na u~enje i po s ve -
izvo|a~a lijekova, koji je za po~eo proizvodni asortiman. Tokom }enost poslu. Otvaranje novih
svoju djelatnost davne 1951. go- pro tekle ~etiri godine uveli smo radnih mjesta i razvoj stru~njaka
dine, Bosnalijek je danas ne sa - 90 novih proizvoda, tako da po - jedan je od strate{kih ciljeva Bo-
mo ponos Bosne i Hercegovine, d mla|eni i optimizirani asorti - snalijeka.
ve} i jedan od njenih prepozna- man sada obuhvata 235 pro izvo- “Trenutno zapo{ljavamo 845 ra -
tljivih brendova na tri kontinen - da. Od toga, vi{e od 90 posto su d nika, od kojih 57 posto ima vi-
ta, koji trenutno plasira svoje lijekovi,” rekao je direktor Bosna- soku stru~nu spremu. @ene ~ine
pro izvode na 19 tr`i{ta. lijeka Nedim Uzunovi} te dodao 60 posto rukovode}ih kadrova u
Posljednjih nekoliko godina Bos - da u sljede}e ~e tiri godine Bo- kompaniji.
nalijek bilje`i sve bolje i us pje { - snalijek planira na tr`i{te uvesti U protekle ~etiri godine zaposlili
nije prodajne rezultate, kako na jo{ najmanje 60 novih proizvo - smo blizu 200 novih radnika. U
do ma}em, tako i na izvoznim da. svemu tome nismo zapostavili
tr` i{tima. “Porast svjetskog trenda samo- na {u dru{t ve nu odgovornost.
U 2017. godini, Bosnalijek je za- lije~enja potakao nas je i na proi - Bo snalijek je tokom protekle ~e -
bilje`io 78 miliona eura ne to pri- Vjerujemo u ostvarenje z vo dnju dodataka prehrani. tiri godine dodijelio zna~ajan br -
hoda od prodaje, {to pre dstavlja na{e vizije, nagla{ava direktor Tre nutno na tr`i{tu imamo dese- oj stipendija, sponzorstava i do -
Uzunovi}
rast od 13 posto u od nosu na pr - tak dodataka prehrani farmace - nacija“, rekao je direktor Uzuno -
e thodnu godinu. Tako|er, konti- u tskog kvaliteta. U ovoj godini vi} i na glasio:
n u irano bilje`imo pozitivne tre - te `imo prema novim izazovima: “Vjerujemo u sebe, vjerujemo u
ndove u internacionalnom po- 55 miliona eura, {to predstavlja mi lijardu proizvedenih farmace - kvalitet na{ih proizvoda koji se
slovanju, gdje je u 2017. godini ra st od 20 posto u odnosu na u tskih jedinica i 50 miliona pako - prodaju {irom svijeta, vjerujemo
na izvoznim tr`i { ti ma ostvareno pre thodnu godinu, odnosno sk - va nja“, naglasio je direktor Uzu - u ostvarenje na{e vizije“. B
3