Page 4 - Dnevna doza broj 4
P. 4
Dnevna
ENTEROFURYLA STOP®. U svijetu pa i ulazimo u ovaj segment po slovanja.
kod nas, sve je zastupljeniji tre nd sa- Nedavno smo na tr`i { te plasirali AL-
momedikacije, zbog ~ega farma - TI OKS®- sna`an anti o k si dans namij -
ceutske kompanije zna~ajan dio e njen osobama st a rijim od 40 go di-
po slovanja orijentiraju na bezrecept - na, PANGEST®- optimi ziranu ko mbi-
ni portfolio. S obzirom na ovakve tre - naciju enzima na mi jenjenih ola k {a -
ndove i potrebe pacijenata, Bo s na - nju probave te OPSTILAX®- je dinst-
lijek intenzivno ula`e u razvoj nov ih ven prirodni in testinalni regulator i
proizvoda iz ove grupe. U 2018. go- detoksikans. U sljede}ih mjesec-dva
dini plasirat }emo na tr`i{te ~e tiri planiramo iza}i na tr`i{te sa dva no -
intervju Osim bezreceptnih lijekova, Bo- pro i zvoda iz grupe dodataka pre-
va dodatka prehrani na bazi `e ljeza
nova, veoma potentna OTC pro iz-
i metil-ko balamina. Uvo |enje novih
voda.
hrani u potpunosti prilago|avamo
snalijek je prije nekoliko godina
potre bama na{ih krajnjih korisnika.
po~eo sa intenzivnim razvojem
vlastitih proizvoda iz grupe medi-
Ge neralno, tr`i{te dodataka prehra -
cinskih sredstava. S ponosom
Bosnalijek, sa svojim dodacima pre-
mo`emo re}i da su na{i stru~njaci ni u BiH raste iz godine u godinu.
iz Sektora razvoja osmislili jedin- hrani koje plasira na tr`i{te, nastoji
stven proizvod koji smo nedavno da se diferencira od drugih proi zvo -
plasirali na tr`i{te - rije~ je o novom |a ~a na na~in da uvodi proizvode
proizvodu LYNASE® – jedinstve- koji su jedinstveni po svom sastavu
nom, prirodnom spreju za nos koji ili formi kako bismo u potpunosti
sadr`i i lizozim pa osim dekonge- zadovoljili potrebe potro{a~a, ali i
stivnog djelovanja dodatno {titi od po farmace utskom kvalitetu, jer Bo-
infekcija, alergena te ubrzava re- snalijek jedna ku pa`nju posve}uje
generaciju nosne sluznice. Kako je kvalitetu do dataka prehrani kao i li-
rije~ o prirodnom dekongestivu, jekovima, bez obzira na to {to lo-
mo`e se koristiti i u ~estim slu~aje- kalna regulativa to ne zahtijeva.
vima kada su klasi~ni hemijski de-
kongestivi kontraindicirani (npr. DOZA: Proizvodi Bosnalijeka
kod bolesti {titnja~e, visokog krv - osvajaju brojne nagrade i priznanja.
nog pritiska, bolesti srca, {e}erne
Koje biste nagrade posebno izdvojili?
bolesti itd.).
[UKALO: Izdvojio bih pro{logo -
DOZA: Spomenuli ste da je
di{ nju nagradu Consumer Health
samomedikacija danas trend u
Choice Awards 2017, kojom je Bos -
svijetu. Kako Bosnalijek prati ovaj nalijeku odato priznanje za LYSO-
trend? BACT®, koji je progla{en najp roda-
vanijim lijekom za grlobolju, koji go -
[UKALO: Upravo razvojem {iro- di{nje koristi vi{e od 12 miliona pa-
kog asortimana bezreceptnih lije- cijenata u Rusiji. Priznanje nam je
ko va, ali i dodataka prehrani za sve tim vi{e zna~ajnije {to dolazi ta~no
one zdravstveno osvije{tene oso - na 40. ro|endan LYSOBACTA®.
be kojima izraz „zdravi `ivotni stilo - Istakao bih jo{ jednu stvar, ne radi
vi“ nije samo slovo na papiru. zacije bezreceptnih lijekova. Mis li - pro bleme te nudimo konkretna se o klasi~noj nagradi niti prizna-
Sa momedikacija nije povezana sa mo da }e klasi~na apoteka i dalje rje {enja, poput empirijske prim je - nju, ali mislim da zavre|uje pa`nju
pro dajom, jer ve}a prodaja lije- ost ati mjesto prvog izbora lijekova ne oralnih antiseptika (LYSOBA - {i re javnosti. Radi se o studentima
kova ne zna~i porast sa mo lije ~e - po stdiplomskog MBA studija pre-
za samomedikaciju te poti~emo CT®) prije nego se posegne za
nja. Samolije~enje ne zna~i ni sti `nog ameri~kog Univerziteta Ya -
no vu ulogu farmaceuta koja pod - kla si~nim an tibioticima.
od sustvo lije~enja, ve} ga treba ra zumijeva njihovu aktivniju inkor- le, koji su prepoznali i fokusirali se
pri hvatiti kao va`an dio zdravs t ve - po raciju u zdravstveni sistem, DOZA: Kako ocjenjujete polo`aj i na Bosnalijek kao na primjer usp je -
ne za{tite koja je najefikasnija on - na ro~ito kad je rije~ o pridr`avanju uspjeh dodataka prehrani na bh. { ne farmaceutske kompanije te
da kada pacijenti imaju priliku da nas ve} drugu godinu zaredom
posje}uju u sklopu regionalne stu-
dijske prakse.
O~ekujemo dobre vijesti o ulasku Bosnalijeka na nova tr`i{ta, DOZA: Pod uticajem interneta,
poput Turske, Rumunije, Iraka, Bjelorusije i Turkmenistana, promijenili su se i tradicionalni
mediji, pa je neophodno prilagoditi i
ali i drugih zemalja na tr`i{tu Evropske unije i regije MENA
ogla{avanje na televiziji, radiju i u
(Bliski istok i sjeverna Afrika). {tampi. Primje}ujemo zaokret u
Bosnalijekovoj komunikaciji i
promotivnim aktivnostima.
se savjetuju sa zdravstvenim radni - pre poruka o lije~enju temeljenih tr`i{tu i jesu li ispunili Va{a Kako izgleda budu}nost marketinga
kom. Iako o~ekujemo da }e u bu - o~ekivanja? farmaceutike?
na znanju, potom kontroli zloupo-
du }nosti do}i do evolucije di stri- tre be lijekova, hroni~nim boles ti -
butivnih kanala za bezreceptne li- ma i samonjezi. Podr`avamo ko n- [UKALO: Poznato je da je Bos n a - [UKALO: Radimo u skladu sa
jekove i proizvode kao odgovor na trolu zloupotrebe lijekova, naro~ i - lijekova linija ROYAL JELLY regi o na - potrebama pacijenata i korisnika
zahtjeve i `ivotne stilove potr o {a - na {ih proizvoda. Na{u korporati v -
to antibiotika i anksiolitika pa u na - lni lider u segmentu proizvoda na
~a, ne stojimo na strani bezrezerv - {im marketin{kim aktivnostima ba zi mati~ne mlije~i, ali mo `e mo nu stranicu redovno osvje`a va mo.
ne podr{ke po pitanjima liber ali- ed uciramo i ukazujemo na takve re}i da tek odnedavno intenziv nije Pratimo trendove te skoro svaki
4