Page 5 - Dnevna doza broj 4
P. 5

Dnevna




            na{ novi be zreceptni proizvod ima   korporativnu kulturu.
            svoj profil na internetu. Koristimo ih  Ovaj kodeks ukazuje na to {ta se u Bo-
            kao “la nding-page“ za sve digitalne  snalijeku cijeni i vrednuje kada je o
            kampanje koje ~esto sprovodimo,      pona{anju rije~, a predstavlja od ra z
            naro~ito na inozemnim tr`i{tima.     naj vi{ih standarda iz referentnih me -
            Dvije tre}ine korisnika im pristupa sa  |u narodnih kodeksa dru { t ve no od-
            mobilnih ure|aja pa formati moraju    govornog upravljanja ma r ke ti n { kim
            biti prilagodljivi svakoj vrsti mobilnog  aktivnostima u farmaceutskom po-
            ure|aja. Internet nam je ponudio       slovnom segmentu (npr. EFPIA i EGA
            ostvarenje snova kada je u pitanju   kodeksi).
            personalizirani marketing bezrecept-
            nih proizvoda, jer vi{e nego ikada do  DOZA: Kako funkcionira tim
            sada u stanju smo pri  }i do precizno  Strate{kog marketinga?

            odre|ene ciljne gru pe zainteresiranih                                                                                                              novosti
            koris ni ka. Ipak, zbog specifi~nosti na -  [UKALO:  Odli~no, skladno i efika-
            {ih pro izvo da i regulative koja se ti~e
                                                 sno kao dobro pode{en orkestar. Is t -
            nji hovog ogla{avanja, pa`ljivo pr o -
                                                 ra javamo u nastojanju da nam iz vrs-
              mi{ljamo mjeru do koje se `elimo og -
            la{avati na dru{tvenim mre `a ma.    nost u svemu {to radimo bude najvi{i
                                                 im perativ te najbolje rezultate pos ti` -
            Digitalni marketing ima svoju bu du -
                                                 e mo upravo onda kada smo suo~eni
            } nost, ali pro}i }e jo{ puno vreme na
                                                 sa najve}im izazovima.
            dok digitalni mediji ne za  mijene po-
            sjete ljekarima ili farma ceutima face
            to face, jer atrakti v nost ne podrazu-  DOZA: Kakvi su planovi Strate{kog
            mijeva i punu fu nkcionalnost.       marketinga Bosnalijeka u narednom
            Mislim da budu}nost marketinga far- razdoblju?
            maceutike le`i u kombinaciji nekoliko
            klju~nih  strate{kih  i  organiza cij skih  [UKALO: Nastavljamo sa optimiza -
            elemenata poslovne iz vr snosti koji }e  cijom portfolija i {irenjem asortim ana  130/80 – hipertenzija?
            imati presudnu va `nost za tr`i{nu po-  proizvoda u skladu sa po tre bama kori-
            ziciju farmaceutskih proizvo da u    snika i tr`i{ta. Prate}i savre mene tera-
            budu}nosti.                          pijske smjernice i po trebe na{ih pa cije-       rema novim smjernicama za hipertenziju Ameri~kog
            Sa aspekta up ra vljanja proizvodima,  nata planiramo u ~etiri naredne go-            udru`enja za srce (American Heart Association, AHA)
            rastu}u va` nost imat }e op erativna    dine plasirati na tr`i{te oko 60 novih        i Ameri~kog kardio lo { kog koled`a (American Car-
            pravovremenost, dobar branding i     proizvoda, koji }e ve}inom predstav-       P diology Co llege, ACC) definicija hipertenzije se mi-
            sve inova cije vezane za formu lacije /  ljati rezultat vlastitog razvoja. Trudimo    jenja te se povi{enim krvnim pritis kom odsad smatra
            ja ~ine / pa kovanja, kontin u irano istra-  se razviti i po nuditi moderne gene ri ~ -  vrijednost od 130/80, u odnosu na ranijih 140/90 mmHg.
            `i vanje  tr `i{ta  uz  pr e cizno  krojene  ke lijeko ve sa dodatnom vrijedno{}u,  No vim se smjernicama eliminira kategorija "prethiperten-
            ma rketi n {ke aktivnosti i efektivno se -  odnosno origi nalne formulacije ino  v -  zija", koja se odnosila na sist olni pritisak od 120 do 139 i di-
            g mentir anje tr`i{ta uz precizno fo  ku -  ativnih lijeko va.                  jastolni izme|u 80 i 89 mmHg. To zna~i da }e dijagnozu
            siranje na korisnike.                Ono {to mogu re}i je ste da se radi o      hipertenzije odsad imati triput vi{e mu{karaca mla|ih od
                                                 najsavremenijim  te ra pijskim  rje -      45 godina te dvaput vi{e `ena mla|ih od 45 godina.
            DOZA: Smatrate li da je mogu}e       {enjima u svojim ter a p i jskim po d ru -  Normalnim krvnim pritiskom i dalje se smatra sistolni pri-
            raditi na lokalnom i regionalnom     ~jima te planira mo pro  { i riti portfolio  tisak od 120 mmHg i dijastolni pritisak 80 mmHg. Smjer-
            tr`i{tu prema svjetskim standardima?  proizvoda i sa nekim lije kovima za ri je-  nice iz 2017. godine ACC/AHA objavljene su u ~a sopisu
                                                 tke bolesti i uv esti neke  “specia lty“ li-
            S kojim se preprekama ili                                                       “Hipertenzija” Ameri~koga ko led`a za kardiologiju u no-

                                                 jekove. O~e kujemo i zna~ajan tr`i {ni     vembru 2017. godine. Rije~ je o prvoj reviziji uputstva o hi-
            ograni~enjima susre}ete?
                                                 iskorak sa novim originalnim lijeko-       pertenziji jo{ od 2003. godine.
                                                 vima na bazi peptida koji nude do da-      Prema mi{ljenju stru~njaka (Dr. Paul Whelton, profesor epi-
            [UKALO: Prije svega, hvala na ov om  tne terapijske vrijednosti u tretma nu     demiologije na Sveu~ili{tu John Hopkins, Baltimore) krvni
            pitanju. Moram ista}i da ne sa mo da je  multiple skleroze.                     pritisak koji iznosi 130/80 zna~i ne{to poput `u tog svjetla
            mogu}e, nego je to im pe rativ na ko -  Nedavno smo reorganizirali poslo-       na semaforu koje upozorava na to da bi osoba sa ovim vri-
            jem insistiramo. Tr`i{ta u regiji spadaju  va nje u BiH i regiji jugoisto~ne Evro -  jednostima krvnog pritiska trebala izmijeniti na~in `i v ota
            u tranzicijska tr`i{ta koja ~e sto kasne u    pe te o~ekujemo pozitivne isko ra ke  u cilju sni`enja povi{enog pritiska p o dsjetiv{i da u tom smi-

            implementaciji savrem enih standarda  i na tom planu. U skladu sa stra te { -   slu pa`nju treba po svetiti prema smanjenju tjelesne te`ine,

            legislative, regulati ve, kvaliteta i eti~ke  kim opredjeljenjima ko m pa nije, da -  povesti ra~una o fizi~koj aktivnosti, zdravijem na~inu pre-
            promocije, ali mi se trudimo ponuditi  lj  nja  internacionalizacija  i  { irenje  hrane, izbjegava nju velike koli~ine soli, alkohola i s tr esnog
            do bar primjer.                      po  slovanja nam je jedan od prvih         na~ina `ivota. S njim se sla`e i prof dr. Bob Carey , pot-


            Ponekad je te{ko oteti se dojmu da se  pri oriteta te se nadam da }e mo ve o -  predsjednik Komi teta za izradu smjernica, koji smatra da
            ne ke pozitivne promjene de {a va ju sp -  ma brzo mo}i javiti dobre vijesti o  su izmjene u na~inu `ivota temelj lije ~enja.
            oro ili kasno, ali tre ba zadr`ati optimi-  ula sku Bosnalijeka na nova tr `i{ta,  Smjernice upu}uju i na zna~aj redovnog provjeravanja i

            zam jer se st vari kre}u u dobrom    po  put Turske, Rumunije, Ira ka, Bjelo -  mjerenja krvnog pritiska kod oboljelih od hipertenzije. Ne
            pra vcu. Nada mo se da }e se ekonomija  rusije i Turkmenistana, ali i drugih    treba zaboraviti ni da je hipertenzija, nakon pu{enja, drugi

            re gije jo{ vi{e osloboditi uticaja politike  ze malja na tr`i{tu Evrop ske unije i  vode}i uzrok bolesti srca i mo`danih udara.  B
            te da }e jedini kriterij iz bora i preferen-  regije MENA (Bliski istok i sjeverna
            cije pr edstavljati kva litet proizvoda i  Afrika).                             Izvor: https://www.uptodate.com/conte nts /whats-new-in-
            usluga.                              Tr`i{te Ruske Federacije nam je naj -      family medicine# H116197. What's new in family medicine?
            S ciljem uspostavljanja principijelnog i  ve}e izvozno tr`i{te, a u narednom    Potential for burns from electronic nicotine delivery systems
            samoreguliraju}eg poslovnog stand a -  pe riodu na ovom tr`i{tu namjerava -     (January 2018).
            rda, razvili smo i bri`no njegujemo in-  mo zna~ajno pro{iriti portfolio proi z -  New criteria for hypertension in the 2017 American College
             t e rni kodeks poslovne etike i po  na { a-  voda koje nudimo, naro~ito u be zr e-  of Cardiology/American Heart Association (ACC/AHA) gui-


            nja koji u svim interakcijama predsta-  ce ptnom segmentu dodataka pre-         delines (November 2017).
            vnika kompanije sa zdravstvenom i      hrani, herbalnih lijekova i koz me tike s
            {irom  zajednicom  odra`ava  `eljenu  posebnom namjenom. B

                                                                                                                                                              5
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10